Pasākumi

10.02.2018.

Eiropas Parlamenta plenārsēdes simulācija Olaines 1. vidusskolā projekta "EUROSCOLA" ietvaros

2018. gada 23. janvārī Olaines 1. vidusskolas telpās norisinājās 24 vidusskolēnu un skolotājas Lienes Dreimanes organizētā Eiropas Parlamenta plenārsēdes simulācija, kur piedalīties tika aicināti visi vidusskolēni. Šai plenārsēdei vidusskolēni gatavojās ļoti ilgi, analizējot pieejamo informāciju par Eiropas Parlamenta aktualitātēm, kā arī rūpīgi izvirzot dažādus ieteikumus labākai plenārsēdes attēlošanai.


15. janvāri šie 24 vidusskolēni, devās uz visām vidusskolas klasēm, lai informētu tos par Eiropas Parlamentu, tā darba kārtību un rosinātu interesi skolēnu vidū, kā arī tika paziņots, ka katrai klasei ir jāizvirza 7 pārstāvji, kuri piedalīsies Eiropas Parlamenta plenārsēdes simulācijā. Pirms pašas plenārsēdes klašu izvirzītie pārstāvji tika sadalīti 6 komisijās, katrai komisijai piemeklējot atbildīgo skolotāju,-

  • 1.       Komisija VIDE UN ENERĢIJA
  • 2.       Komisija DEMKOKRĀTIJA UN PILSONĪBA
  • 3.       Komisija INFORMĀCIJAS BRĪVĪBA UN AKTĪVA PILSONĪBA
  • 4.       Komisija EIROPAS NĀKOTNE
  • 5.       Komisija EIROPAS VĒRTĪBAS UZ PASAULES FONA
  • 6.       Komisija MIGRĀCIJA UN INTEGRĀCIJA

 

Katrai komisijai tika izvirzīts problēmjautājums, uz kuru izvēlētajiem pārstāvjiem bija jāatrod risinājumi un ieteikumi. 22. janvārī notika komisiju sēdēs pie atbildīgajiem skolotājiem, kur komisijas pārstāvji kopīgi izskatīja iepriekš sagatavotus avotus un, diskutējot par attiecīgo tēmu, meklēja 4 risinājumus problēmjautājumam. Katra komisija izvirzīja savas komisijas priekšsēdētāju, kurš fiksēja visus priekšlikumus, un nākamajā dienā prezentēja tos pārējiem simulācijas dalībniekiem un citu komisiju pārstāvjiem.

23. janvārī uz plenārsēdes simulāciju sanāca visi vidusskolas skolēni un komisiju pārstāvji, lai kopīgi balsotu par piedāvātajiem priekšlikumiem. Katra komisija prezentēja savus priekšlikumus, pēc katra priekšlikuma dodot iespēja ikvienam vidusskolēnam piedalīties debatēs un izpaust savu viedokli. Debatēs gāja karsti un bieži vien tās pat bija jāpārtrauc, jo pārsniedza atļauto laiku. Pēc katra priekšlikuma prezentēšanas notika balsošana, kur pārējo komisiju pārstāvji balsoja ‘’par’’ un ‘’pret’’ izteikto priekšlikumu, izmantojot zaļās balsošanas kartītes.

Eiropas Parlamenta plenārsēdes simulācija bija ļoti izglītojošs pasākums visai vidusskolai, jo varēja uzzināt daudz ko jaunu par pašlaik sabiedrībai ļoti nozīmīgām tēmām, kā arī izprast deputātu darbu Eiropas Parlamentā. Liela daļa skolēnu nekautrējās un izteica savu viedokli, līdz ar to veidojot ļoti kvalitatīvas debates ar ‘’par’’ un ‘’pret’’ viedokli un spēcīgiem argumentiem.

11.a. klases skolniece Vendija Tomsone

 

Pievienot komentāru

Jūsu vārds:
Komentārs:
  This is a captcha-picture. It is used to prevent mass-access by robots. (see: www.captcha.net)
Attēlā redzamais kods: